Bygde omdømme
Det ble et mål for Nome å samle alle norske bryggerier under én paraply, og samtidig unngå splittelsen som var og er i mange land, der de små bryggeriene hater de store fordi de brygger kjedelig øl og er  kommersielle. Mens de store latterliggjør de små, fordi det er enkelt å brygge overgjæra øl. "Ikke kan de business, og i tillegg har de masse skjegg og er fulle av tatoveringer." - Og det klarte vi langt på vei å unngå. Det var selvfølgelig noen som latterliggjorde de små, og det er fremdeles noen av de små som ikke vil ta i de store med ildtang. Men Norge er et lite land og de motkreftene som handler om forbud og reguleringer, er de samme enten du er liten eller stor.

Hvilke tanker gjør du deg rundt situasjonen for norske bryggerier i dag?
- Altså, den der honeymoon-perioden er over. Nå er det hverdag, og massevis av utfordringer. Først korona, siden prisstigning på absolutt alt…..Mange har nok måttet velge mellom kona og bryggeriet, fordi det ble en fryktelig tidkrevende og kostbar hobby. Så det er litt limbo-følelse nå.

Du kan lese hele intervjuet her (PDF, 210KB)